www.EeckisDonna.blogg.se

2014-07-30
23:05:33

Spännande kvällsridning

Nu har jag ridit "färdigt" juno för denna gång. ikväll blev jag ju tvungen att försöka ta mig upp på den stora mannen barbacka! Det är ju ett måste. Han är ju så gudasnäll så det var inga problem, knallade ut i skogen och jag kan lova er att han inte är en häst man skrittar barbacka långt på! Så jäkla benhård. 

När vi kommit knappt en km in i skogen märker jag hur han reagerar på något, (hästen som är lugnast i världen typ) gör halt och lyssnar lite, det rasslar ordentligt inne i skogen. 
Ut kommer en hel vildsvinsfamilj!! Tror jag fick ihop det till 8 kultingar.. Juno står helt lugn medan jag börjar stressa upp mig lite (är inte van att sitta på så lugn häst). Sedan vänder vi och rider åt andra hållet istället.srbetade lite med ställande för att se om han gjort sin läxa, och det gick bra! Något stel i vänstersidan bara. 

Snurrig väg: 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: