www.EeckisDonna.blogg.se

2014-03-31
22:44:10

Bara vissa förstår det

I lördags när jag var ute och red så var Donna sjukt pigg, så jag tänkte jaja, gå i ditt tempo du! Det gick undan i skritten men jag lät henne bara knata på, sen lät jag henne trava i ett ganska högt tempo för att sedan gå ner till skritt igen. När vi sedan kom till en raksträcka så kände jag en övertaggad häst under mig så jag tänkte: "ja men varför inte" och la på en galoppskänkel och hon rullar in i en fin fin galopp och galopperade 7-8 språng innan jag saktade av. Lycka i hela kroppen och ett hjärta som slog volter!
Det är inte alla som förstår detta. Inte alla får känna den känslan när ens häst gör något "oväntat" i en positiv benämning.
Jag bara älskar min häst!
(som för övrigt var dyngsvett när vi kom tillbaka, så går det om man får gå i sitt eget tempo!)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: