www.EeckisDonna.blogg.se

2014-10-27
22:53:47

Guld-dagar

När man jobbar natt på vinterhalvåret så blir ridningen lite lidande de dagar man behöver sova.
Så idag tänkte jag göra en repris från gårdagen med mestadels fokus på mig själv. Att sitta rätt och inte "halka omkring" som jag får känslan av att jag gör ibland.
När jag rider känns det som Donna "puttar" över mig på sin högra sida och jag tror att det kan bero på att hon är svagare i höger? eller att jag är skev..
Nån som har teorier?
 
Passet idag blev faktiskt lite "flum" när jag tänker efter såhär i efterhand! Jag hade bara fullt fokus på att Donna skulle röra sig i ett bra skritt-tempo, jag skulle fokusera på min sits och få känslan av att hon lyssnade på mig. Till och från var hon spänd som en fiolsträng och gick uppåt (små studsade), men jag tror att det beror helt och hållet på mig, hon förstår inte mig alltid och det är precis det jag jobbar stenhårt på! KOMMUNIKATION!
 
När jag fick känslan att jag hamnade i balans och Donna hade ett behagligt tempo i skritten så hände något! Det kändes bra, det kändes rätt. men vad vet jag?
Donna sökte sig nedåt och det kändes som hon höjde ryggen iaf. Hon inväntade minsta lilla signal från mig utan att gå emot eller uttrycka frustration och oförståelse till mina signaler.
Ett är säkert; hon och jag var avslappnade och bekväma och kommunikationen var total!
 

 
Dags att boka träningar nu inser jag!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: