www.EeckisDonna.blogg.se

2015-02-25
17:34:00

Kravlöst i solen!

Allt började lite spännande när jag skulle hämta Donna ur hagen. Hon kom fram till mig men när jag höjde grimman så drog hon iväg i full galopp och slängde med huvudet och blåste upp sig. Okej, tänkte jag.. Satte mig ner på huk, hon kom fram och jag fick klappa. Visade grimman igen och hon vände och sprang iväg. Jag satte mig ner igen och proceduren upprepades ytterligare en gång. Men jag hade hela dagen på mig och inga som helst krav så jag valde att sitta kvar. 
När hon sedan kom fram 4.e gången så fick jag klappa henne och när jag höll upp grimman så sänkte hon ned huvudet i den självmant. 
Detta visar ju tydligt att jag verkligen behöver umgås mer med henne... 

Tog god tid på mig i stallet och lät Donna äta innan. Sedan gjorde jag oss klara för en ridtur i det fina vädret. Bestämde mig redan i hagen för att ridturen skulle vara helt kravlös och enkel. 

Red på fina grusvägar bort mot fossilmuseet och vände sedan genom skogen. Vädret var strålande fint och marken bar! Kunde skymta en och annan vårblomma i diket. 

I skogen hade vi fortfarande snö bitvis:

Svårt att tro att båda bilderna tagits idag, men det har dom! 

Skrittade mestadels på långa tyglar och njöt av stunden tillsammans. Inga otrevliga incidenter eller bråk idag! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: