www.EeckisDonna.blogg.se

2015-07-28
00:26:48

dags att komma tillbaka!

Nu är semestern nästan slut, jag är tillbaka på jobbet för två jobbnätter och kan därför lägga lite tid på att lägga in ett inlägg här eftersom det var längesen sedan sist! Senast jag skrev något var hemresedagen efter hjärtebarnsritten och det är närmare bestämt en månad sedan!!
Tiden går fort..
 
På hästfronten har det egentligen inte hänt så jättemycket! När vi kom hem fick hästarna en välförtjänt semester och sedan var jag och Donna iväg på Laxåritten och tävlade T50.
 
Laxåritten 2015:
Vi anlände till Laxå tidigt på lördagsmorgonen och jag hade snälla rara Sofia & Sandra med mig som medhjälpare för dagen. vädret var helt okej, inte lika varmt som ifjol och känslan vara bra!
Donna gick igenom förbesiktningen och fick klartecken för start.
Jag kan egentligen inte berätta så mycket om tävlingen i sig, men Donna pulsade in fint i grind och skötte sig lika bra som vanligt. På slinga 2 blev jag tvungen att kliva av då en sten fastnade i hennes sko. Jag kom upp utan problem (tror hjärtebarnsritten var bra på många sätt!) och kunde fortsätta in i mål!
Vid nedpulsningen gick det långsamt, precis som på romfarsritten.....
 
In till veterinären och då hade hon gått ner helt mirakulöst i puls. Sofia besiktade Donna och jag stod med ett brett leende och var så stolt över oss! När Sofia sedan skulle springa upp med henne räckte det egentligen med 3 steg då hon visade hälta direkt.. *all världens svordomar*..
Uteslutna på hälta..
grät en skvätt eller två, kramades med alla fantastiska människor och åkte sedan hem, men svansen mellan benen och med besvikelsen upp i halsen..
Det visade sig sedan hemma att hon reagerade på tryck på böjsenan.. Jaha, det var det tänkte jag!
Men bara tre dagar senare med bandage och sjukhage så visade hon ingen hälta och svullnaden lagt sig. Så sjukhage i en vecka, går sedan själv i hage då jag fått in två nya hästar i stallet och inte riktigt vill riskera ett race eller något bråk med Donna så hon inte får vila sig.
 
Med tanke på Donnas skada så fick jag stryka henne från ridlägret vi skulle åka på och fick "stjäla" Mano från Sofia som egentligen skulle ha honom.. Som tur var så löste det sig ändå eftersom Sofia fick lov att låna häst från vår instruktör istället..
Ett inlägg om ridlägret kommer!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: