www.EeckisDonna.blogg.se

2015-11-25
22:41:14

Ibland är åsikterna delade!

Ibland tycker jag och Mano inte lika, men en sak är säker, och det är att vi gillar varandra!

Gårdagens ridtur bjöd på olika åsikter, men ack så bra det gick.

 

Jag red barbacka (på stalltäcket) i mjukisbyxor och såg väl verkligen ut som en riktig bonnunge när vi gav oss iväg på en liten skritt-tur. Tanken var bara att han skulle få röra på benen lite och jag ville mysa!

 

Från ingenstans blir Mano "rädd" för något och fryser till is och vägrar sedan gå framåt, han går åt sidan och bakåt och när jag ber honom att gå framåt reser han sig (och jag kan lova att det är halt att sitta med mjukisbyxor på ett glatt stalltäcke då!). Vi trilskas en stund och sedan får jag honom att ta några steg framåt varpå jag bestämmer mig för att vända.

Hela vägen hem övar vi förhållningar och halter och det tog inte lång tid innan Mano frustade ur sig spänningarna och gladeligen var med på alla noter, kommunikationen var kvick och vi båda kom tillbaka till stallet väldigt nöjda med dagens lilla tur.

 

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: