www.EeckisDonna.blogg.se

2015-11-20
22:51:09

KLUBBMÄSTERSKAP

Sist jag skrev här på bloggen berättade jag att jag och Mano skulle på en "träningsgrej" och det var faktiskt Nerikes distansryttarklubbs klubbmästerskap 15/11!
 
Jag hade inga förväntningar på dagen och jag hoppades bara på att ta mig upp på Mano och ta mig runt banan, om jag så skulle få gå halva vägen! Dagen till ära fick Mano med sin trygga Gläntan som sällskap och jag fick Sofia som min trygghet.
Båda grabbarna skötte sig över förväntan bra innan start och genom hela banan.

KM gick iår på en ny tävlingsplats utanför Finnerödja i närheten av sjön Skagen.

Vädret var fint och naturen likaså! Vid ett vägskäl på slingan var det dessvärre många som red fel, inklusive jag & Sofia, vilket komplicerade resultaten och därför blev den självklara vinnaren Eva Blomstrand som lyckades rida rätt hela vägen!

Distansen var 17,64 kilometer

 

RESULTAT:

Ryttare Häst tippad hastighet faktisk hastighet diff
Sandra Jakobsson Double u El Tanam 10km/h 10,18km/h 0,18
Belinda Lindberg Kungen 7km/h 9,71km/h 2,71
Christina Dillman Lucky Golden Heart 10km/h 10,18km/h 0,18
Eva Blomstrand Storm Brodde 12km/h 10,28km/h 1,72
Erica Svensson Mano 9,8km/h 8,94km/h 0,86
Sofia Larsson Glengoyne 9,7km/h 8,82km/h 0,88
Åse-Lott Jansson Hannibal 12km/h 9,89km/h 2,11
Josefine Pettersson        Corint 12km/h 9,8km/h 2,2
Lollo Önnefors Dandher 11,8km/h 10,28km/h 1,52

KLUBBMÄSTARE blev Eva Blomstrand - Storm Brodde

på andraplats kom Christina Dillman - Lucky Golden Heart

och tredjeplats Erica Svensson - Mano

Mano förtjänar den här rosetten till fullo, det var inte hans fel att vi red fel! Hans insats under dagen var makalöst bra och jag är hemskt stolt över honom och hans utveckling!

 

 

Så nu har jag två tredjeplatser från klubbmästerskapen!
Förra året tog jag och Donna hem en tredjeplats och iår var det Mano´s tur att få en gul rosett.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: