www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-16
22:02:44

Duktiga hästar men en trött matte.

Det är lite tufft just nu... Jag är en av de människorna som lätt tappar livsgnistan vid den här tiden på året. Små, små saker raserar mina dagar och hela min värld egentligen. Men ibland måste man få vara en känslig själ när man håller huvudet så högt resten av året.
 
Däremot har det känts helt fantastiskt roligt att jag haft så trevliga ridpass på båda hästarna de senaste två dagarna, även fast jag själv inte varit på to9pp. Men det är ju så man är som hästmänniska, man försöker hålla huvudet högt och när man sätter sig på hästen så faller det mesta ur huvudet för en stund och det är så skönt!
 
Igår red jag Mano på en "lyfta-på-fötterna-i-skogen-tur". Mano förvånade mig då han vid ett dike började bråka (som han brukar) genom att stegra sig men allt jag behövde göra var att leda ned honom på marken ett par gånger så gav han sig och sökte sin väg över diket helt på eget bevåg utan att jag behövde driva! Vi hade en lång och fin pratstund med mycket beröm, den stunden sparar jag i arkivet.

Idag var det Donnas tur att komma ut på en sväng. Det blev egentligen en ganska kort sväng då mitt sällskap hade tidspress. Vi red vår vanliga hönsrunda med mestadels trav och galopp. Donna var pigg och glad och njöt till fullo av att få komma ut och röra ur sig energi, förra veckan hade hon ju skrittvecka.
När vi sedan kommer genom en sväng i galopp (som jag försökte göra ett byte i) ser jag till min fasa att där står två älgar, börjar lägga i bromsen men Donna var så himla glad och jag hade till min nackdel tagit "fel" tyglar idag så de gled mest ur handen. Men till slut lyckades jag få stopp men vi bestämde oss ändå för att fortsätta förbi älgarna i lagom galopp (eftersom vi häromdagen träffade älg som inte var så förtjusta i oss). Donna tog det kallt till en början men sen blev hon skraj och började öka, men i hennes "åh-vad-rädd-jag-blev-skutt" så bytte hon till högergaloppen så jag lät henne fortsätta galoppera med massa beröm!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: