www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-25
23:57:35

En jättestor guldstjärna till Donna!

Igår tog vi oss till ridhuset allihopa, Carro & Gläntan, Pauline & Q och jag med Donna.
Alla hade väl egentligen olika planer för ridhusridningen och ridhuset är ju inte direkt sådär jättestort så det gällde verkligen att hålla ögonen på de andra och öronen öppna ifall någon gav ifrån sig ett direktiv. Men det gick ju ganska bra trots allt! Och jag är himla nöjd och glad över Donna som faktiskt varit väldigt mötesrädd förr! Hon har vid möten i ridhus eller på ridbana antingen kastat sig åt sidan, in i sargen eller staketet eller så stannar hon helt enkelt av. Men ju mer vi tränat på detta ju bättre har det blivit och det är mycket tack vare Gläntan och Carro!
Hon är nämligen inte rädd för att möta Gläntan och det har jag utnyttjat när vi ridit lektioner eller varit i ridhuset tillsammans, så nu kan hon ju nästan möta andra hästar också.
 
Jag fokuserade på öka/minska volt i både skritt och trav först och sedan arbetade vi med öppnor och slutor, Donna var så himla mjuk och duktig. Jag försökte sätta mig ner i traven men det gick verkligen inte, jag bara studsade och undrade vad sjutton det var som försiggick!? Det brukar ju vara ganska enkelt att sitta på Donna annars. Men hon fick ett rejält baktramp så jag kunde sjutton inte komma ner i sadeln. Jag kämpade och kämpade och stegvis kom jag ner men jag märke att jag verkligen inte hade styrkan att jobba mig ner i sadeln och så fort jag hamnade ganska bra så bytte hon takt bara för ett steg eller två och då var det kört igen. Men ack så nöjd!
 
Carro försökte få till högergaloppen med Gläntan, det gick inte så jättebra (jag vet ju precis hur svårt det är eftersom Donna och jag har problem med samma grej). Till slut frågade hon om inte någon annan kunde prova? Jo, men varför inte? Jag satt upp på Gläntan (för andra gången någonsin) och fick efter en stunds kämpande faktiskt till en högergalopp! Tvärnöjd med allt skrittade vi hem på ombytta hästar eftersom vi inte orkade byta tillbaka.
 
nu väntar ett par dagars vila för hästarna då hela helgen är proppfull med andra planer, men på måndag är vi tillbaka igen!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: