www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-12
00:42:15

Ytterligare en frivecka har gått.

En vecka fritt från jobbet, i alla fall nattjobbet! Därför har det inte kommit någon uppdatering här, men jag ska i korthet summera den senaste tiden som jag brukar ändå.
 
Mano har fått gå lite promenader men han har faktiskt även travats lite "intervaller" ute, det har väl gått okej! Men nu när snön har kommit så vågar jag mig inte riktigt på att trava honom, så jag tänkte jag skulle få till lite travpass i ridhuset istället.
 
Donna har skött sig kanon den senaste tiden. Hon har fått skritträna en del och varit ute i skogen och lyft på fötterna, det tycker hon är så himla kul. Hon tar kommandot direkt och visar "här kan man gå matte" medan jag försöker styra över var hon ska gå haha!
Förra fredagen tog vi oss ett pass i ridhuset. Jag hade en plan om att få till en studsserie med henne när hon värmt ur kroppen och arbetat en stund. Det gick kanon tills damen fick lite bråttom och bestämde sig för att plocka både bom och hinder i ett språng! Det blev ett jättehopp vill jag lova. Att landa på bommen var väl lite läskigt tyckte Donna så efter den "vurpan" så blev hon skraj om sig själv och hoppade mig ur sadeln gång på gång (och en av gångerna hoppades jag ur sadeln så jag hamnade på fötterna bredvid hästen istället för på). Ingen skada skedd och Donna fick till slut tillbaka modet och hoppade fint innan vi avslutade. 

Jag har fotat hästarna (dock väldigt kassa bilder) för att hålla koll på dem inför foderbytet.
Och här är Mano:
Killen har ju lagt på sig lite grann kan man säga.. En hel sommar utan motion..
Donna:
sned bild i väldigt dåligt ljus..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: