www.EeckisDonna.blogg.se

2016-10-02
23:14:50

Dressyrlektion på Little Queen

Idag red jag för Anki, men inte på någon av mina egna hästar utan på Paulines halvblod Little Queen, även kallas Q. Som jag skrev igår så red jag ett pass på henne igår för att känna lite vad jag hade att vänta mig inför lektionen.
 
Vi började lektionen med att skritta, hitta oss själva och centreringen. Sedan gick vi vidare till att börja jobba med samma övning som jag red på Donna i torsdags, med volter och öppnor. Sedan ändrade vi övningen till den här: Först vända över ridbanan och utföra en liten sluta (A->B, C->E) för att vända överkroppen och utföra en öppna vid B och E. Det här var verkligen en jättebra övning och jag hade ju fördelen att rida Q idag som även kan utföra detta i galopp!
 
Att rida Q är en upplevelse och en erfarenhet. Pauline är ju en hoppryttare och har därmed en hoppsadel till sin häst, med massor av stöd, som jag verkligen inte är van med. Så jag valde att släppa stigbyglarna och rida helt utan stigbyglar idag. Vi var jätteduktiga tillsammans och utvecklades under ridpasset och jag fann en bålstabilitet i mitten på passet (som jag sedan tappade lite för jag blev trött). Bjussar på 3 filmer, skritt, trav och galopp.
(Mina egna hästar fick vila idag båda två)
 
Tack för lånet och förtroendet Pauline!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: