www.EeckisDonna.blogg.se

2016-09-09
23:03:00

Lycka!!

den 1/9 var det dags för en träff med veterinären som skulle titta på Mano som stått skadad sen i April. Nu är han friskförklarad och får sättas igång! Jag vet inte om någon kan förstå min lycka när jag här sitter på Mano igen, efter 4 månaders konvalescens. Jag grät, det var ren lycka. Nu har vi en långsiktig plan framför oss.

 
 
När det kommer till Donna så ligger vi fortfarande i i träningen, dressyren funkar fint och jag har nu börjat tempo och konditions tränat henne lite smått för att se hur hon reagerar på det, gamle tanta, och hittills går det faktiskt riktigt bra!
den 5/9 körde vi ett pass på 7,39km på 49,22 min. Fram- och avskrittning medräknat så vi hade fint tempo som slutade på 9km/h.
Denna dag var det också som Mano fick gå sin första riktiga tur i skogen, planen är att han ska gå 2 dagar under ryttare och 2 dagar utan ryttare i veckan. Det har nog hänt lite med honom under hans vilotid, igår kändes han som en riktig klippa att sitta på!
 

Både igår och idag blev det lite tempoträning tillsammans med Carro & Gläntan, dagens pass slutade på 5km effektiv ridning (plockade bort fram och avskrittning i beräkningen) på 11,5km/h. Donna var inte så pigg till en början men blev mer och mer taggad ju längre in i passet vi kom, det blev lite jobbigt en stund där att försöka hålla henne bakåt då hon gärna bara rusar på, men det blev bättre efter en stund och vi hamnade i ett riktigt trevligt tempo på slutet.

Igår red vi 7,9 km i 7,3km/h men då var fram & avskrittning medräknat. Vi är förhoppningsvis på gång nu!

Donna har fått sig ett biothane-träns också! Jag vet att ni är vana att se oss i orange, men jag trillade över detta Podium-träns till ett oförskämt trevligt pris så det gick inte att motstå.. Så nu är vi lila också!
 
 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: