www.EeckisDonna.blogg.se

2016-09-10
22:08:26

Två sköna turer i skogen idag

Idag fick båda varsin lugn och harmonisk skrittrunda i skogen, först ut var Donna som jag red barbacka på strax över en timme i skogen tillsammans med Carro & Gläntan. Båda hästarna verkade väldigt nöjda med den stillsamma turen i det fina vädret vi haft turen att få nu i september.
Sedan fick Mano sig en tur i skogen också, men då i sällskap av Sofia & Happy, det var också en trevlig ridtur och Mano skötte sig exemplariskt även idag. Väldigt lätt på hjälperna och kvick, fast man märkte att han var lite taggad i huvudet men han behöll ändå lugnet och var lyhörd. Han är ju så rolig, för när man ber honom om något, exempelvis om en halt, så stannar han för att sedan böja runt halsen och titta på mig som han vill ha bekräftelse på att han gjort rätt, lilla pojken..
 
Imorgon blir det en mysdag till, för att sedan återgå till träningen på tisdag igen. Som det ser ut tänker jag nog låta båda hästarna vila på måndag då jag & Sofia ska försöka komma igång med simträningarna igen!
Det är en vacker vy mellan Mano´s öron: 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: