www.EeckisDonna.blogg.se

2016-12-28
23:24:11

Det kommer kännas imorgon!

Igår kämpade jag mig upp på en pigg Donna, ut på tur och vi var ute i nästan 2 timmar. dock så skrittade vi mest eftersom hon inte gått så mycket det senaste. Men studsa kunde ju damen ändå! som vanligt vill säga hehe..
Idag kändes det lite i mina ljumskar att jag inte ridit så frekvent på länge, men trots det så slängde jag mig upp på Donna idag igen. Med sällskap så tog vi samma runda som igår men med lite mer tempo. Helt slut i armarna efter gårdagens tur och efter städningen runt hösilage-häcken igår! Det är ett tungt jobb om man slarvat med det vill jag lova.
 
Donna var himla duktig och travade mer än vad hon studsade idag, så jag var mer ä nöjd med turen! Nu har vi ju till och med börjat få till en ordentlig skritt igen, och det känns så skönt (även fast man får jobba och bråka lite för det ibland).
 
Efter Donnas tur var det dags att sätta sig upp på Mano, som jag knappt minns när jag red sist. Det är ju alltid väldigt spännande då, speciellt när man äger energiknippen som jag gör. Men ack och herregud vad han har växt till sig den mannen! Han var lugn, sökte fint stöd i munnen och orkade till och med jobba upp ryggen stegvis. Och det är såna stunder som man bara sitter och ler, älskar livet och ser en ljus framtid tillsammans med den här hästen! Jag kom på mig själv med att tänka långt fram i tiden, tävling.. ja, tävling.. kan vi jobba för det tro? Tänk om han kunde vara en harmonisk häst med huvudet i behåll, då tror jag han hade varit en fröjd att rida och kunnat göra fina resultat.
Jobba och kämpa.
 
Jag ska försöka orka rida imorgon också!
Bild från hjärtebarnsritten 2015:
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: