www.EeckisDonna.blogg.se

2016-01-02
05:11:00

Hästtjejer för dummies kapitel 3

Kapitel 3. Konsten att hålla en hästtjej glad

Många killar krånglar till det där med att hålla en hästtjej glad. De tror att bara för att hästtjejer är ytterst komplicerade varelser med en passion utöver det vanliga i livet så är det också krångligare än att hålla en hästtjej glad än andra (vanliga) tjejer.

Jag påstår att det är helt fel. Faktum är att det är precis tvärtom. Det är mycket lättare att hålla en hästtjej glad än de flesta andra tjejer som jag har stött på i livet, och vägen till framgång stavas Maslows behovstrappa. Jag antar att ni kommer ihåg den från skolan?

I botten av Maslows trappa finns alla grundläggande behov man har som människa. Självklara saker som hunger, törst, sex, värme och så vidare. Först när dessa behov är uppfyllda så kan man gå vidare till det andra steget i behovstrappan och där finner man saker som trygghetsbehov, säkerhet och skydd.

Tredje steget i Maslows behovstrappa innehåller samhörighets- och kärleksbehov, att tillhöra en social gemenskap och att ha sociala kontakter. Därefter, om vi fortsätter uppåt i Maslows behovstrappa så hittar vi social acceptans, status och erkännande från andra. Längst upp i trappan finns självförverkligande, utveckling och att sätta upp sina egna mål.

Om ni läser igenom de olika stegen i Maslows behovstrappa igen så inser ni, precis som jag, att så länge man som kille kan tillfredsställa en hästtjejs behov i det första steget i trappan så kommer hon att fixa resten av behoven, helt på egen hand, med hjälp av hästen och vännerna i hästvärlden.

I ett tidigare kapitel så skrev jag att en varm och mätt hästtjej är en lycklig hästtjej, och det är sant! Lägg till lite sex och lite dricka så har du en euforisk hästtjej. En hästtjej behöver ingen hjälp av sin kille vad det gäller trygghetsbehov, säkerhet och skydd, och nej jag pratar inte om säkerhetsvästar eller hjälmar.

Inte heller behöver en hästtjej en kille för att tillhöra en social gemenskap eller status och erkännande. Allt det där har hon sedan länge i stallet bland sina hästvänner. Vad det gäller toppen av behovstrappan så har jag aldrig, någonstans i livet, stött på så många tjejer som förverkligar sig själva, satsar på sig själva och har så många mål som hästtjejer har.

Du behöver verkligen inte krångla till det med din hästtjej, tillgodase hennes behov på det grundläggande steget i behovstrappan och hon kommer att fixa resten, helt utan din hjälp. Jag vill inte få det att låta som att vara ihop med en hästtjej är ungefär samma sak som att som att ha ett husdjur, så missförstå mig rätt.

Som kille till en hästtjej så måste du våga släppa fri. Det kommer inte att vara du och hon dygnet runt i resten av livet. Det kommer även i fortsättningen att vara hon och hästen och ibland du. Ge henne tid för sina intressen utan att klaga. Att åka till hästen tar två, sex eller tio timmar, så är det bara. Du har två val, åk med till stallet eller njut av din egen tid, men gnäll inte!

Skaffa dig en hobby, och här kommer en av de stora fördelarna med att vara ihop med en hästtjej. Det spelar ingen roll vilken hobby du skaffar dig. Din hobby kommer ändå alltid att vara billigare än hennes, och därför kan hon inte protestera. Ta ett helikoptercertifikat och ta din egna, privata splitter nya helikopter till jobbet. Jag är ganska säker på att försäkring för en helikopter är billigare än en ordinär hästförsäkring.

Jag började blogga för att min hästtjej alltid var i stallet. Det kanske inte var den dyraste hobbyn jag kunde komma på att sysselsätta mig med, men den passade mig. Den enda gången jag opponerar mig emot kostnaderna för hennes intresse här i livet är när hon försöker skära ner på alla andra kostnader för att kunna lägga ännu mer pengar på hästen.

Man måste dra en gräns någonstans, och jag vägrar äta havregrynsgröt till middag bara för att hästen skall kunna få någon satans specialmüsli med ett kilopris som får oxfilé att framstå som billig hundmat. Nu var det bara ett exempel, eftersom jag inte äter havregrynsgröt alls, någonsin.

Om vi då skall summera det här kapitlet så är det inget svårt att hålla din hästtjej glad. Håll henne mätt, varm och tillfredställd. Släpp henne fri att ägna sig åt det hon vill, gnäll inte och skaffa dig ett eget liv så är du redan hemma. Krångla inte till det, hästtjejer är fullt kapabla att ta hand om sig själva, så länge någon annan matar dem, tvättar och bryr sig om dem och pysslar med dem de stunder på dygnet som de är hemma. Hur svårt kan det vara?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: