www.EeckisDonna.blogg.se

2016-01-02
22:46:36

Ibland känner jag bara, jag orkar inte...

Idag red jag "dubbel-rundan" på Mano och det gick allt annat än bra. Tanken och planen var att trava lite idag men ingenting fungerade. Mano "lyssnade inte" framåt, han hetsade mest uppåt och åt sidorna. Sedan har jag ett stort problem när vi ska trava ute, han liksom slänger ner huvudet när han ska börja trava och sedan krullar han ihop sig och kan inte hålla sig där han ska utan han ska gå emot allt, både skänklar och tygel.. Han skrämmer mig ofta när han gör sådär, för jag vet att det tar en millisekund så ligger vi i diket, för han har absolut ingen koll på var han är och är fast besluten om att göra allt tvärtemot. Att sitta på en häst som inte svarar på styrning alls såna tillfällen är inte kul.. Såna här dagar känner jag bara frustration och undrar varför i hela friden jag ens sysslar med hästar!
 
När vi bråkat oss runt nästan hela rundan så avslutar han med att vara jättelyhörd och lyssnar fint på sittbenen och får till en trevlig skritt.. Det är väldigt svårt att rida Mano när han ena stunden är mer eller mindre okontaktbar för att sedan övergå till att bli superkänslig.. Ingen mellanmjölk här inte!
 
Det är verkligen dags att ta tag i träningen för samtliga. Dags att upprätta en plan och följa den, något jag varit himla duktig på tidigare som jag helt plötsligt inte är.. Något måste hända snart, jag måste komma igång och börja arbeta på att utveckla både mig själv och hästarna, för just nu känns det bara som att ingenting fungerar och jag har ingen disciplin. Vi kan ju bli något bra! Men man får ingenting gratis.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: