www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-02
00:00:00

Foderbyte och konsultation.

Dagen blev inte alls som jag tänkt mig idag. Jag skulle hinna med så himla mycket men min kropp hade visst andra planer då jag sov mer än två timmar för mycket, vaknar med en enorm stress med tusen saker att göra och mina hästar fick inte den tiden jag tänkt ge dem idag.. Men det är väl så det blir ibland, man är ju inte mer än människa och trots att jag i åratal bett jultomten om mer än 24 timar på dygnet så verkar det som vi alla får lika många timmar att distribuera.
Jag hade lovat att vara fotfolk på Paulines träning idag, så det var i den änden jag fick börja prioritera. Det är ju så himla enkelt att fota med en mobilkamera i ridhus va?

Efter träningen blev det en enorm stress att hinna till stallet och fixa mockning och mat för att sedan släppa in resten av hästarna innan jag skulle kasta mig till Granngården för att köpa foder. Idag hade de en medlemskväll där de presenterade sin nya hästavdelning med bravur. Himla kul att de satsat lite på den avdelningen!
 
De hade ju även ett par "utställare" på plats och där fångade ett foder min uppmärksamhet. Jag stod och klurade lite på vad det skulle vara för bra med just den sorten (det stod delvis att det var bra för hästar som var lite svårfödda). Självklart hade de en konsult på plats för fodermärket och vi kunde bolla en hel del fram och tillbaka kring mestadels Mano då, som är lite svår att föda utan att han får överslag i hjärnan.
Så jag kom därifrån med två säckar fullfoder från Dodson & Horrell till både Donna & Mano med olika egenskaper.
 
 
Så istället för att handla med mig säckar med betfor, lusern, mineral m.m. så blev det två säckar av detta och en kontakt med den här konsulten som kändes genuint bra. Hon ville ha uppföljning på båda hästarna och foton med två veckors intervall i upp till 6 veckor. Hon vågade också lova att maten skulle vara så välsmakande att ingen av hästarna skulle rata den, och OM det skulle hända (tänker ju nu på Mano som är lite kräsen) skulle jag få hela beloppet tillbaka på maten.
Klart man får prova, varför inte?
 
Känns redan nu skönt att ha varsin påse mat till hästarna istället för att pyttsa här och där! Så nu får vi se om det blir skillnad på hästarna eller inte. Jag tänker att jag ska fota dem, men är lite fundersam på om jag ska klippa mina hästar i år eller inte. Donna svettas ju en del när vi är ute och rider men det är ju "stress-svett" mestadels. Mano har ju också väldigt lätt för att svettas och även där mycket pga stress. Klart de blir snyggare när de klipps, men det kräver ju täcken därefter också.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: