www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-17
22:01:49

Trots mörker och kyla!

Trots mörker och kyla så blev dagen riktigt bra. Det började faktiskt med att det hände en mycket lustig sak! Jag och Carro är i stallet och vi diskuterar var vi ska rida för dagen. Jag föreslår en runda men säger att vi måste komma iväg senast 15.30 om vi vill slippa asfaltsvägen efter det blivit mörkt. Sneglar på klockan, det är lugnt, vi har mycket tid på oss.
Hämtar in hästarna och börjar göra oss klara, tittar ut och ser att det börjar skymma! Kollar på klockan och undrar vad sjutton det är som händer? Varför är det redan mörkt??
Kollar på mobilen och ser att klockan är över 16.00.. Klockan i stallet har stannat! haha, vilket gott skratt vi fick oss.
 
Som grädden på moset har min super-duper-mega-bra pannlampa laddat ur sig... BINGO! äsch, jag dammade av min gamla risiga lampa och envist satte vi iväg ändå! Den lös väl knappt framför hästens öron, men huvudsaken är att bilar ser oss.
Trots dessa motgångar så genomförde vi den rundan vi tänkt oss i skogen ändå. Mano var en klippa hela rundan, han visade vägen och var väldigt cool hela rundan, inget hets, inga frustningar och inga rusningar. Lyckan är total! *snälla låt det hålla i sig nu*.
 
Donna fick lyxa till det och stanna hemma vid balen idag och lika nöjd för det var hon som borrade in hela huvudet i balen för att nå det mest smaskiga i mitten:
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: