www.EeckisDonna.blogg.se

2017-02-08
22:19:33

Vilse i skogen vandrade vi omkring!

Mano och jag hade en trevlig tur ute i skogen i måndags!
Lite lyfta på benen arbete som han behövde. Efteråt gav man mig en mega-puss när vi gosade:
Igår var det tungt.. åkte till stallet och kände bara: nej det är kallt, mörkt och jag är trött! Men jag piskade på mig själv genom att ha en monolog med mig själv (skällde mer eller mindre på mig själv och sa att det är bara hämta hästen och ge sig ut!).
Väl uppe på Donnas rygg kändes det ändå okej. Red in i skogen för att hon skulle lyfta på benen, och vi hade det riktigt mysigt!
Går på en snårig väg i skogen när jag plötsligt ser 6 lysande ögon bortåt, jaha, älgkon och hennes två kalvar helt orädda och vägrar röra sig en tum.
Jag gav upp och vände hemåt men på något vis lyckas jag hamna fel där i skogen och innan jag visste ordet av det så var vi vilse! Det har nog aldrig hänt förut, vi brukar vara duktiga på att ha koll på väderstrecken.
Inget batteri på mobilen... sicksackar kors och tvärs genom skogen utan framgång, jag sitter till och med av för att komma fram mellan träden.
Efter en evighets snurrande ger jag upp, sitter upp på en pigg (och mörkrädd Donna) släpper tyglarna fria och ber henne gå hem!
Mitt i skogen, när jag ännu inte har en aning om var vi är så slocknar lampan!! kolsvart ute med endast mångubben som ledstjärna takt-skrittar Donna sicksack mellan träden och jag undrar om hon vet vad hon gör. plötsligt vänder hon tvärt åt höger in på en pyttestig och efter någon min kan jag börja känna igen träden omkring mig, vi är på hemväg! Donna bar mig genom becksvart skog och hittade vägen hem! Älskade häst, så klok!
Två nöjda töser kom hem till stallet välbehållna även denna gång.
 

 

Mano var lite svår att fotografera idag, han ville inte alls stå still och se söt ut, men här är han i egen hög person i sitt nya träns! Nr 4 i ordningen, men nu har vi hittat ett som sitter bra, bäst hittills. Men han har ju bara detta och det blå/röda kvar nu.

Idag avverkade vi 8 km rundan med sällskap, han blir stark när vi har sällskap ännu.. men vi jobbar på det, jag ska prova lite andra bett bara. Vi skrittade mestadels men travade på vissa ställen och det gick ändå okej!

 
 
 
 
 

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: