www.EeckisDonna.blogg.se

2017-02-09
21:58:48

Avslappnande ridtur efterföljt av djupvågsmassage

Idag fick jag en trevlig och avslappnad ridtur på prinsessan Donna. Jag fokuserade mycket på min egen kropp under ridturen och jag kände tydligt hur svårt jag hade att hamna rakt i sadeln. Jag har känt det ett tag nu och därför har jag bokat in mig på behandling imorgon då jag ska träffa en naprapat som jobbar med medicinsk massageterapi och mobilisering. Jag hoppas han ska kunna få bukt med mitt sneda bäcken som jag dragit med så många år.
 
Efter ridturen kom Åse och gav Donna en välbehövlig djupvågsmassage och mjukade upp hennes kropp ordentligt. Stretchade och visade hur jag ska stretcha henne fortsättningsvis. Jag tycker stretch är ganska svårt, men jag måste ju lära mig att utföra det så hästarna får det de behöver. Donna njöt i alla fall mer än hon visade obehag, det kändes ju bra trots allt!
Själv mår jag sådär idag, har feber och är krasslig.. Planen för morgondagen är att rida Mano i ridhuset efter naprapaten men om det blir så låter jag vara osagt eftersom jag inte mår helt hundra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: