www.EeckisDonna.blogg.se

2015-07-29
04:24:00

Träning i ridhuset med Mano

Igår fick Mano vila eftersom han gått ganska mycket på ridlägret som var i helgen, men idag var det dags igen!
Bara faktumet att jag bara ridit ut på honom ensam en gång tidigare gjorde ju saken spännande idag då jag bestämt mig för att rida till ridhuset och rida.
Det var lite motigt och krångligt i början men sedan skrittade han framåt utan protester.
 
I ridhuset blev det väldigt mycket fokus på lyhördhet eftersom mannen bara ville springa fort framåt. Efter cirka 30 minuters arbete med halter, volter och koncentration på takt, började han slappna av och gick riktigt trevligt i både skritt och trav till slut.
Red snäva serpentiner på kortsidan och över bommar i skritt och trav. När han kändes avslappnad och arbetade på till belåtenhet så lät jag honom sedan ta en galopp i vardera varv innan vi skrittade hem.
Att den här hästen tycker att det är kul att galoppera!

 Film 2: vänster galopp https://youtu.be/zX6pRU2Md7g

 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: