www.EeckisDonna.blogg.se

2015-09-29
01:13:31

Måndagstur i värmen

Idag kom sommarvärmen tillbaka kändes det som!
Då passade jag och Carro på att ta oss en tur. Jag lade på sadeln jag lånat som jag bara skrittat i, för att prova den mer ordentligt! Det blev en väldigt rolig och trevlig ridtur med pigga hästar och Donna låg verkligen på hacket. Idag var en sån där dag som jag förstår varför jag annars rider med bett! Men allt gick bra och hästarna skötte sig bra trots lite hemåt-studs från Donnas sida. Hon har verkligen börjat med detta när vi hamnar på hemväg..
 
Sadeln var i alla fall skön, verkar ligga bra på Donna och jag får känslan av att hon rör sig mer fritt med den här sadeln än hon gjort på länge! jag vet inte om det är inbillning och/eller önsketänkande men Carro tyckte också hon såg skillnad.
Så ja, jag har förmodligen och förhoppningsvis en sadel till helgen då!
Då åker vi till Kristinehamn och startar säsongens sista tävling, T50 på Kristinehamnsritten.
 
 
Vi på prisutdelning på förra årets tävling i Kristinehamn (i orange) där vi lyckades ta hem en tredjeplacering:
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: