www.EeckisDonna.blogg.se

2016-08-20
22:26:27

Barbackadressyr

Idag blev det lite barbackadressyr på gärdet. Det gick himla bra! Fokus på lösgörande volter & förflyttningar samt lite trav. Donna är ju en väldigt känslig häst och det märker man verkligen när man rider barbacka, man kommer åt henne väldigt mycket mer och hon nästan överlyssnar i förflyttningar, så då gäller det att vara mer fin i sina hjälper.
Donna är ju också så snäll som bär matte som om jag var gjord av glas när balansen inte är den bästa direkt. Jag tappade balansen i trav idag, hon parerade upp mig och stannade så jag kunde hitta balansen igen.
Förr red jag upp till tre dagar i veckan barbacka och kunde utan problem rida ut i skritt och trav. Idag håller jag mig knappt på plats i skritt haha!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: