www.EeckisDonna.blogg.se

2016-08-20
01:54:47

Och då var semestern slut för denna sommar.

Nu är min "jobbsemester" slut för denna sommar.. Det har varit sjukt skönt att vara ledig så länge som jag varit trots att det känts som om jag varit väldigt ineffektiv!
Jag och Donna har kämpat på under månaden som jag varit ineffektiv här, bland annat så åkte vi på det årliga lägret på Markebäck den 28/7, nedan summerar jag ridpassen snabbt:
 
Ridläger på markebäck lektion 1:
Jättenöjd med Donna som jobbade på kanonbra! jag lyckades med en mer stabil hand med tyngd i armbågarna och mer kontroll i axlarna! Jätteglad & nöjd över min kämpe till häst.
 
Ridläger dag 2:
Arbete med rörelseenergi och vändningar. Donna var jätteduktig men jag önskar mer tryck i steget. Fick till ett bättre tempo och tryck i skritten idag.
 

Lektion 3: Vändningar & lösgörande arbete som fungerade kanon för oss idag! Donna som blev lite stel på fm när hon spände sig under uteritten till sjön idag. Jag tyckte mycket föll på plats idag och är nöjd med vår gemensamma prestation och att jag dessutom vågade mig på att sitta på Donna i sjön idag när hon följde med ut i sjön tills hon inte bottnade längre.

 
 

Lektion 4: Repetition på vändningar, förhållningar, rörelseenergi och samtidigt få hela kroppen att hänga med. Det gick kanonbra och jag är så nöjd med min fina häst!

 Ännu ett lyckat läger och vi ser alla fram emot nästa år igen!
 
Sedan har hästarna flyttat på nytt bete, hem till min mamma.
 
Vi flyttade dem 8/8 för att spara på marken hemma. samtidigt så passade vi på att skura ur stallet med högtrycken och jag tillsammans med Carro har tillbringat en massa dagar till att måla stallet invändigt. Taket är helt nymålat, fönster, dörrar och karmar! det blev verkligen hur fint som helst!

I torsdags var det Anki-träning igen, Donna jobbade på bra. Däremot behöver vi träna mer på att Donna inte ska krulla ihop sig så mycket. Jag arbetade massor med rörelsen i mina axlar och fick till det väldigt bra.
 
 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: