www.EeckisDonna.blogg.se

2016-12-05
22:59:24

föreläsningen ikväll.

Jag var på föreläsning med Maria Hagman Eriksson ikväll. Det var ganska intressant och jag fick med mig en del funderingar. Det mesta var väl egentligen sånt man redan vet om. Lite träningsupplägg men mycket handlade om mentalitet för att uppnå det man vill. En mentalitet jag känner att jag saknar....
 
Jag önskar så att jag hade en slags mentor när det kommer till träningen.. En mentor som peppar, hjälper till med träningsupplägg eller om det bara är en hejar-ramsa man får till sig. Jag vet att det finns en del tränare i distansritt, men jag känner att det är så enormt viktigt att hitta någon som man känner att man klickar tillsammans med.. Och jag känner inte riktigt så.. Det kan iofs ha att göra med att jag är en fegis..
 
Jag försöker desperat sparka mig själv i arslet och säga att nästa tävlingssäsong går att planera!.. men jag misslyckas. gång på gång. Jag vet inte vad det är som gör att jag tappat hoppet lite grann. Jag behöver pepp!!
Och sen är jag inne på att peppa mig själv till träning igen, woho, big points to me! Jag har storslagna tankar och planer när jag ligger hemma i sängen och tänker, jajamän, det här har jag gjort förut!.. För att sedan, inte senare än dagen efter, hamna i soffan, vara orkeslös och helst ta det snabbaste ätbara som finns till hands (och alla vet vi ju att det alltid är det onyttigaste?).
Och känslan av misslyckande är ett faktum.. igen.. Annat var det när man spelade lagsport ledd av tränarkår och hade 3-4 tränare som stod och skrek på en:
-en till!!! KOM IGEN NU FÖR F*N!
Man tog i så man hade blodsmak i munnen, man kunde inte riktigt avgöra om det var svett eller tårar som fuktade ögonen så man inte kunde se. Man kunde inte vara sämre än den stackarn som låg bredvid en, så konkurrenskraften slog hårt (och det är väl där min envishet kommer in? och tävlingsmänniskan...)
Vad hände sen? Man blev "självständig" och med det har man blivit lat.. För jag vet ju att jag kan det här, egentligen..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: