www.EeckisDonna.blogg.se

2016-01-02
00:56:55

Tävlingssäsongen 2015

Tävlingssäsongen 2015 blev väl inte alls vad jag hade hoppats på. Men jag tänkte väl att jag kunde sammanfatta den ändå! 
  • Jag inledde säsongen med en Clear Round 40km i pålsboda 28 mars på Donna.
Snabbresultat:
Pålsbodaritten 28/3 -15
klass: Clear round 40km
ridtid:  03:38:37
pulstid vet.gr: 6:12 min
Pulstid målgrind: 11:22 min
Puls: 47/48 (grind/mål)
Hastighet slinga 1: 9,9 km/h
Hastighet slinga 2: 12,6 km/h
hastighet: 11 km/h (snitt-tid)

 
  • Tävling nummer 2 blev i Finnerödja, och här en Clear round på 50km
 
Snabbresultat:
Finnerödjaritten 25/4 -15
klass: Clear round 50km
ridtid:  04:01:50
pulstid vet.gr: 8.00 min
Pulstid målgrind: 7:23 min
Puls: 52/48 (grind/mål)
Hastighet slinga 1: 13,2 km/h
Hastighet slinga 2: 11,4 km/h
hastighet: 12,4 km/h (snitt-tid)
 
  • Den tredje tävlingen för året resulterade i vår första uteslutning på romfarsritten 13/6 tävlingsklass 50km, då Donna inte gick ner i puls i mål.
 
  • fjärde tävlingen för året gick i Laxå, även denna tävlingklass 50km och även här en uteslutning, denna gång på hälta, också i målgrind.
 
  • tävling nummer 5 var Mano's tävlingdebut. En hemsk dag jag helst vill glömma! Uteslutning/bröt på banan och fick tillkalla veterinär.
 
  • Tävling nummer 6 startade jag i Rönninge på Donna, en Clear round 50km och blev godkända! min bästa tävling hittills, glädjen över att bli godkända var oslagbar efter så många motgångar.
Snabbresultat:
Rönningerittenritten 12/9 -15
klass: Clear round 50km
ridtid:  05:28:23
pulstid vet.gr: 9.44 min
Pulstid målgrind: 08.42
Puls: 48/51 (grind/mål)
Hastighet slinga 1: 9,8 km/h
Hastighet slinga 2: 8,3 km/h
hastighet: 9,1 km/h (snitt-tid)
 
  • Tävling nummer 7 var årets sista riktiga tävling och Donna anmäldes till tävlingsklass 50, årets sista tävling och årets sista uteslutning. Donna utesluten på hälta igen!
 
  • sista "tävlingen" blev nerikes distansryttarklubbs klubbmästerskap där Mano fick delta i träningssyfte, han skötte sig galant och kammade hem en tredjeplats, en rosett HAN förtjänade!
 
 
för att summera tävlingssäsongen, som inte alls blev som jag ville, så blev jag utesluten tre gånger med Donna iår & Mano's tävlingsdebut blev inte alls som det var tänkt och vi kunde inte slutföra tävlingen vilket har gett 50% uteslutningar på tävlingarna 2015. Året 2015 var fyllt av motgångar och det har varit riktigt jobbigt!
De mest positiva tävlingsupplevelserna var:
  1. CR50 på Rönningeritten med Donna, stabilt & godkänt. GLÄDJE!
  2. Mano's tredjeplacering i klubbmästerskapet, lugn & fin, visar potential!
Kommentar:
2016-01-02 @ 13:02:25
#1: Hasse

Hej och God fortsättning. Att tävla i hästsport är som du säkert märkt som att åka berg o dalbana,det går upp och ner.Som referens kan jag nämna lite från Jennys resultat dom senaste 7åren med Jolita,Wangari och Ellanville.210st starter,38 uteslutningar.22 avsittningar,68 rosetter,4 placeringar och 1 vinst + både bra och dåliga rundor,2 brutna armar,2 brutna revben,1st hjärnskakning och diverse trasiga tår och fingrar.Det viktiga i det här är att aldrig ge upp utan fortsätta traggla på vad som än händer.Träna,Träna,Träna och mer Träna.Tävla sparsamt och välj verkligen ut några få bra tävlingar om året.Tänk hela tiden positivt och långsiktigt och rusa inte fram dåligt förbered(som vi gjorde i början)för det straffar sig i längden.Till slut vill jag bara säga att vi tycker att du kämpar på kanonbra och hoppas kunna se er på någon tävling i sommar och vi kommer helt klart följa eran resa framåt. Med vänlig hälsning Fam Fogelguist/Gustafsson Moholm

Svar: En sån här kommentar kan man ju bara läsa med ett leende på läpparna! =) TACK
Erica Svensson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: