www.EeckisDonna.blogg.se

2016-07-19
21:56:35

Donna på töm

Tömkörde lilla damen idag, upplever en större kontroll på henne i töm än i longerlina. Och det gick så himla bra!! Vågade till och med be om en galopp och det funkade även om hon blev lite sprallig, men hon tyckte nog att det var skit kul! Hon galopperade till och med ganska sansat efter hon brallat av sig ett par språng.

Att fota/filma själv är inte lätt, lyckades inte fånga det bästa på bild... En avspolning & lite mat efteråt var skönt tyckte Donna. Tänk att jag har kommit såhär långt, tömkör t.o.m. Min egen häst nu! För tre år sen kunde jag inte ens longera henne, för hon bara ryckte tag och slet sig gång på gång. Men med Carolines hjälp har jag fått lite självförtroende och strategier för att klara både longering och tömkörning!

 

 
 
jag är en gnutta nervös för morgondagen, dressyrträning för en ny tränare.. Men det ska nog gå bra, så länge förväntningarna inte är höga från något håll! På torsdag är det Anki-träning också, det gäller att träna om man ska utvecklas och komma någonstans. Jag tror Donna tycker det är ganska kul, även fast hon helst hade studsat runt okontrollerat i skogen istället... Mer positiv häst får man leta efter när man låter henne utforska marken i fart på stigar och vägar i skogen!

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: