www.EeckisDonna.blogg.se

2016-07-18
22:12:09

Efter lite vila: kantarelljakt

Donna har fått vila fredag, lördag & söndag, så idag gav vi oss ut på en tur tillsammans i skogen. På med full mundering mot broms och flugor med packväskan på för att leta svamp. Vi var ute i två timmar och strosade i skogen, fast jag mestadels gick med Donna trogen bakom som en hund.

 

Jag satt upp och red då och då. När vi sedan passerade en av hästhagarna på vägen hem så fick Donna värsta chocken då det var två fölungar som galopperade runt! Hon blev verkligen rädd för dem och blandade galopp på stället med studs och caprioler! Att jag satt kvar var nog rena turen tror jag, för jag satt i min egna värld helt avslappnad och eftersom jag hade flugtäcke på så hade jag inte ens manen att ta tag i! Men det gick bra och vi kunde ta oss hem säkert sen.

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: