www.EeckisDonna.blogg.se

2016-07-14
06:13:05

Första inlägget på väldigt länge!

Hej allihop! det var minsann inte igår som det dök upp ett inlägg på den här bloggen.
 
Jag kände att nu är det dags. Dags att dokumentera lite igen och komma igång och skriva. Först och främst känner jag att jag behöver uppdatera om vad som hänt sedan sist och då behöver jag verkligen sätta mig ner och tänka en stund.. en bra stund!
det var i januari som jag senast skrev ett inlägg.
 
I stallet har vi nu fått fullt, förutom Carro så har Camilla flyttat in med sin Tempen. Livet har tagit några vändningar och Mano står tyvärr skadad. Donna är i form och vi tränar och står i. Jag själv mår bra och har ju på kuppen skaffat mig ytterligare en karl i mitt liv, så förutom Mano så finns en tvåbent man som förgyller mina dagar =) Men bloggen kommer fortsätta handla om hästar! hehe.
 
 
Inga distanstävlingar har det blivit. Det räknade jag inte med heller.. Jag ska fokusera 100% på Donnas uppbyggnad och dressyren nu. Så på torsdag tränar vi för Anki igen (tack gode gud). Och jag kommer regelbundet rida för henne fram till augusti, som det är bokat än så länge i alla fall.
Den 20/7 ska jag även prova träna för en annan tjej, Susanne. Det ska bli spännande!
 
I maj var vi ju på träningsläger för Anki, och då fick Donna följa med. Det gick faktiskt bra mellan varven.
 
jag har även försökt att börja ta tag i dressyren själv, och i förrgår hade vi ett kanonpass på ridbanan hos Sofia där vi arbetade med lösgörande övningar, tempoväxlingar och avslutade med galoppfattning, först i vänster varv som är Donnas starka. Sedan i höger varv som är väldigt svårt för oss båda, men vi satte en galopp där också!

Vi hörs!
 
Kommentar:
2016-07-14 @ 11:40:58
#1: Hanna

Super gullig häst :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: