www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-01
00:26:00

En ganska bra halv-vecka.

Det är alltid hästigt minst ett par timmar varje dag, så kommer det nog alltid vara! Därför lade jag mycket tid tillsammans med min pojkvän i helgen som var, trots det så hann jag ändå med en hel del häst. I fredags hjälpte jag Pau och stöttade henne genom ett pass i ridhuset inför hennes debut i dressyr på Q.
Jag kunde nog ge henne en hel del matnyttigt och på lördagen följde jag med till hennes klubbmästerskap och stjärnan rider in i lätt c1 programmet och får till hela 66,4% och VINNER!
Efter tävlingen så hjälpte Pauline mig att longera Donna ordentligt
och sen blev det inte mycket mer eftersom det bjöds till halloweenfest på kvällen...

Sedan kom slösöndag, och jag hade den lyckosamma turen att få besök av bästa Sofia som följde med på en halvlång skrittur så jag kunde rida Mano medan hon red Donna!
Idag tog vi oss en tur tillsammans både jag, Pau och Carro. En liten tempotur i skritt, trav och galopp där faktiskt alla hästar skötte sig hyfsat bra! Donna har visat att hon kan göra galoppombyten i varje språng också.. Men inte riktigt med mening.. Q är ett himla bra sällskap till Donna på uteritterna (även fast Donna egentligen bara vill gasa förbi och strunta i henne).
Jag har börjar rida Donna lite annorlunda den senaste tiden för att vi ska kunna kommunicera och hon ska acceptera att ha kontakt i munnen. Det går bra och de senaste dagarna *peppar peppar* så har hon inte struttat fram som en sheltandsponny utan har låtit mig ha stöd i munnen trots att jag ber henne gå framåt. Så det är bara jobba på!
När vi var på väg hemåt idag fick jag ett telefonsamtal från Nathalie som frågade om hon fick ta med sig Mano på en promenad (inte mig emot!). Så även Mano fick sig en liten tur på 50 minuter med till och med lite jogg!
 
 
 
Kommentar:
2016-11-01 @ 08:27:53
#1: Anita

Fina bilder :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: