www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-22
21:51:00

Härliga ston..

Gav mig ut på ett pass på Donna först idag, det höll på att bli mörkt och jag hade sällskap väntandes i stallet till häst nr 2 så jag tänkte effektivisera lite grann. Hängde på pelhamet och gav mig ut. Donna var till en början trevlig, glad och positiv. Vi kunde jogga på ganska långa tyglar hela vägen bort men så skulle vi ju vända.. Alltid spännande att göra en sån grej.. Donna la sig på lite grann men när hon kände att det tog stopp i bettet surade hon ur REJÄLT! blev först istadig och började sedan kasta sig åt sidorna för att sedan bli istadig igen. Jag försökte behålla lugnet och be henne försiktigt gå framåt utan resultat. Hon stod och slog med frambenet men vägrade gå framåt. Jag fick tag i en kvist som jag piskade på ländtäcket och draken växte fram i Donna varpå hon "sätter" sig på rumpan, skjuter ifrån och gör nåt capriole-liknande, landar i diket och sprattlar så jag landar på röven bredvid.. Häst *****! "¤R%¤#%&¤¤¤#%¤.
Satt upp och försökte än en gång att ta oss hemåt och till slut så gick det faktiskt ganska bra. Jag tror den här protesten handlade om 2 saker, delvis så vände vi (vilket vi inte brukar) och sedan gillar hon fasiken inte pelhamet längre. Jag kunde inte ens korta 10cm på tyglarna utan protest.. Så det skrotar vi från och med nu då.
 
 
 
Hemma, dags för häst nr 2. Orken och motivationen inte på topp, bäcksvart ute... kul nästan jämt!
Mano & jag fick sällskap av Pau & Q. Vi red upp i skogen och rundan vi kallar ambulansen och skelett-rundan (ja det är härligt med alla dessa namn på rundorna man skaffat sig!). Mano skötte sig ändå väldigt bra idag, han blir lite stressad i huvudet och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som utlöser det mer än rakare grusvägar.. Vi kunde i alla fall trava lite grann men sen fick ju jag jobba stenhårt för att lyckas skritta och det blev en hel del halter på vägen hem. Jag är ändå nöjd med honom idag, delvis för att vi kunde trava utan att fara ner i dikena och för att han inte slängde sig så mycket eller ens försökte resa sig idag!
 
Jag tror det får bli en vilodag för hästarna imorgon.. Jag behöver sova, och vila i soffan! På torsdag är jag ju ledig så då tänkte jag försöka hinna med båda igen men på fredag hinner jag nog bara en häst (om jag inte skrittar med den andra i hand). På lördag ska vi fira födelsedagar i boda borg och söndag kommer jag nog varken orka eller hinna rida, och sen är det måndag igen! Men som det ser ut nu så är jag ledig hela nästa vecka och då är det hästarna som står först på listan.   
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: