www.EeckisDonna.blogg.se

2016-11-13
23:50:00

Sadelproblem och den djupa djungeln...

Det känns som man som hästägare är i den där sadeldjungeln jämt ta mig sjutton! Nu är det Mano's sadel som inte ligger bra, jo man tackar.. Jag kunde rida i den i strax över 2 månader så var det klart med den saken. Så nu måste jag försöka hitta en sadel till honom igen. Det är den där manken som ställer till det och hans form på kroppen nu när han inte längre är tunn utan mer "plufsig" om man får uttrycka det så?
Sen är det som sagt den där manken, som inte alls ser så stor och spetsig ut på bilden men det är den.. han är smal fast bred (kan man säga så? jag känner att jag inte alls vet hur jag ska beskriva hans rygg faktiskt).
Donnas sadel verkar iaf ligga okej, jag har oroat mig för den också, men sedan jag bytte järn så har den legat fint och hon har inte protesterat (damen säger till när det är fel vill jag lova! och är känslig över ryggen och ingen ömhet finns). Problemet med den är att min röv inte får plats, men det går ju att råda bot på om man bara ger sig fan på det liksom..
 
Ja, man kanske skulle försöka sig på att prova ut sadlar till dem.. Men "Dag-Hammarskjöld-lapparna" är lite frånvarande från min portmonnä just för tillfället... Jag skulle iaf lite akut behöva hitta en sadel med cutback till Mano. För han kommer ju ändra sig inom 2 månader igen..  
 
Kommentar:
2016-11-13 @ 23:56:04
#1: Anonym

Startrekk sitter bra på en med större manke. 🌜

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: