www.EeckisDonna.blogg.se

2016-10-01
22:51:31

Första dagen i oktober

Galet vacker dag idag, soligt och skönt trots att det faktiskt är första oktober redan!

Lugn och sansad tillvaro i stallet vilket var precis vad jag behövde idag, eller överhuvudtaget. Ropade på Mano i hagen och han kom genast lommandes och jag kunde ställa mig helt still medan han kom fram till mig! Det är en så enorm skillnad från när jag först fick hem honom och man fick "jaga" honom upp till 45 minuter vissa dagar för att få tag i honom. Idag kommer han knatandes och vill umgås med mig, det känns himla roligt faktiskt! 

Mano fick sig en tur i skritt runt "höns-rundan" som avslutades på stubben för Caroline & Gläntan där de skulle få till högergaloppen, jätteduktiga var de idag och satte mer eller mindre alla fattningar!

 
 

Mano fick lite "lossa-i-sidorna-och-lyssna-jobb" i form av lite volter och öppnor. Han var riktigt trevlig att sitta på!  Avslutade sedan kvällen med att rida ett jobbigt dressyrpass på Paulines häst Q, jag vet med säkerhet att det kommer infinna sig en sjuhelsikes träningsvärk imorgon! Och imorgon ska jag dessutom rida Q på Anki-träning, så kommer jag bara upp ska det gå bra.

Alla pållar har varit så duktiga idag, och stackars lilla Donna har tillbringat nästan hela dagen vid grinden och velat göra något, men det fick bli en vilodag för henne idag, något hon ej var nöjd med själv dock! När jag fick ner på papper lite mer tydligt hur träningen varit de senaste två veckorna insåg jag att hon faktiskt gått ganska mycket den sista tiden, så om hon får en eller två vilodagar så skadar det ju inte. Men sen är hon ju en häst som vill så himla mycket, hon vill verkligen hitta på saker och blir besviken om Mano får gå ut ur hagen och jobba och inte hon.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: