www.EeckisDonna.blogg.se

2016-10-26
23:05:45

Vet inte vilken väg..

I söndags fick båda hästarna vila då jag både var på barndop och skulle jobba samt hade jobbat. I måndags fick båda vila igen, eftersom jag inte hade orken efter att varit vaken i över 24 timmar..
Igår red jag en sväng på Mano med Nathalie som sällskap på cykel. Det gick bra.
Efteråt tog jag Donna på en tur tillsammans med Carro och Gläntan. tanken var att vi skulle få till en tur med skritt och trav men eftersom hästarna klev på ordentligt i skritten med långa fina steg så valde vi att låta dem kliva på och skritta hela rundan runt, det var väldigt skönt att sitta på Donna när hon inte stapplade fram likt en shetlandsponny!
 
Idag var tanken att komma ut med båda hästarna mellan jobbmöte och jobbnatt. Det hade gått, om inte Mano valt att sätta sin helvetessida till idag.. Det blev en tur med en taktande överladdad häst som försökte få mig att åka i backen. När vi skulle rida över vägen vid ett ställe där han krånglade mycket förr så trodde jag att jag skulle se min sista vy då han började konstra, slänga sig handlöst "hemåt", stegra och snurra.
efter några minuters kämpande fick jag inse att det inte kommer att gå att få honom att gå över vägen så jag fick kliva av och leda honom över, men inte ens då vill ha gå rakt över...
Kunde ta mig upp igen efter en stund, när han lugnat ner sig, men så snart jag satt upp så tyckte mannen att det var dags att springa, så vi taktade de sista kilometrarna hemåt.. Nästan hemma så "kommer han tillbaka" och det går att kommunicera igen. Lyckas rida några öppnor åt varje håll och han visade sig helt plötsligt från sin bra sida igen.. Alla dessa motgångar...
Men efter den här turen kände jag att min motivation och ork för att rida ett dressyrpass i ridhuset på Donna innan jobbet var bortblåst... Jag får försöka mig på att orka det imorgon.
Det här är så himla tråkigt, jag orkar inte riktigt med att fightas med hästarna hela tiden..
Ibland undrar jag om jag & Mano verkligen passar ihop...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: