www.EeckisDonna.blogg.se

2016-09-30
22:57:49

Pay'n'ride distansritt

Det är en del att summera sedan sist och först och främst har vi ju pay'n'riden vi var på, Skegernritten som den fått som namn. Senast vi var iväg var i oktober ifjol, så detta var en jättegrej för oss!
Donna visste redan på morgonen när jag körde fram transporten vad vi skulle göra tror jag, hon hängde på grinden.
Åkte till Skagern, vädret fantastiskt vackert och Donna lycklig. I förbesiktningen hade Donna, som var smått stressad, 44 i puls!!
Slingan vi skulle rida var 12km och förlagd i jättefin natur!

Donna tog täten i starten och jag försökte att bråka med henne så lite som möjligt idag, men hon visade att hon minsann visste att nu är det tävling och bad bara om att jag skulle släppa henne så hon fick springa. Lite studsigt och bråkigt var det allt, men efter lite lirk blev det ändå behagligt och vi tog oss runt hela banan på 9km/h (man fick inte rida fortare än 10km/h).
Pulsar Donna som i målgång har 54 slag/min, vi hade inte bråttom så vi tog det kallt och väntade tills 10min hade passerat. In till vet.grind och hon pulsar in på 48 slag. Hjärtehästen!!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: