www.EeckisDonna.blogg.se

2016-09-15
22:38:06

Tur med sällskap

Vad jag är glad över att ha en kille som själv erbjuder sig och är peppad på att följa med till hästarna. När jag idag sa att jag skulle rida så föreslog han att han kunde ta cykeln (som han lånat av mamma, där hästarna står på bete) och cykla först några kilometer till hästarna för att sedan cykla med mig på min ridtur i skogen. Det är lättare för honom att hänga med i trav än i skritt, för då går det lite långsamt.. Förutom på hemvägen då förstås! Det blev en sväng runt grusvägen i skogen i trav, turen blev inte mer än 6 kilometer totalt och medelhastigheten runt 7km/h, men då med fram- och avskritt som vanligt medräknat.
 
Donna tyckte sällskapet var helt okej, speciellt med tanke på att där erbjöds både gräs och äpplen i farten!
 
Lite övertaggad blir hon när man kommer hemåt, speciellt nu när hon både är hungrig och brunstig som en riktig ragata. På måndag är planen att flytta hem igen, då har gräset vuxit sig fint och vi kan ha hästarna ute ett tag till!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: