www.EeckisDonna.blogg.se

2017-02-05
22:08:20

Ett lyckat katastrofpass

Tjejerna i stallet hade bestämt sig för att rida i ridhuset idag, de skulle hoppa, men eftersom jag inte hoppar med mina hästar så tänkte jag ändå följa med dit med Donna så hon fick sig ett lugnare pass innanför fyra väggar. Oftast är hon lugnare då, så jag tänkte passa på.
Donna började hela passet med att vara väldigt lång och låg på eget bevåg, tja, varför inte? Lät henne fortsätta så genom passet när jag fokuserade mest på att stretcha ut halsen som har varit väldigt spänd den senaste tiden. De andra tjejerna skulle ju hoppa, men det blev inte så mycket av någonting då vi fick sällskap i det lilla ridhuset (20x40m) av en grön hoppehäst som dundrade fram på fyrkantspåret.. Det blev genast svårt att "samsas" om platsen som fanns kvar och Donna blev stressad och pressad av att hålla reda på de andra hästarna och kunde inte riktigt koncentrera sig på sin uppgift. Donna är även väldigt mötesskygg och det fick vi verkligen träna på idag när man helt plötsligt kunde sitta "inkilad" mellan två hästar...
 
Jag tror allas ridning blev lite banankaka. Men jag är nöjd trots alls. Donna slappnade av fint till slut och kunde hålla sig lång och låg även i traven. På hemvägen valde vi att skritta genom skogen istället för asfalten hem, det var nog det trevligaste av allt! Lite flams, trams och skratt behövde vi nog allihop, så jag hoppas vi kan flamsa snart igen alla tre.
 
Mano fick vila idag, jag hann helt enkelt inte med båda idag..
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: