www.EeckisDonna.blogg.se

2017-02-13
22:56:48

Klättring & milen

Två hästar motionerade idag igen.

Först ut var Donna som skulle få klättra 30 min idag med sällskap av hunden. Donna kände inte alls positiva tankar inför sin uppgift och tyckte det var dödens tråkigt att gå upp och ner för backen i kohagen så hon dummade sig genom att bocka och stegra (och låtsades vara jätterädd för hunden så hon kastade sig runt så fort hon rörde sig). Det får bli mer "tråkig" träning för Donna så hon lär sig att man kan jobba även fast man inte byter miljö, hon vill ju "ta sig framåt" och tycker inte alls det är okej att göra tråkiga övningar. Jag fick ändå ut det jag ville så jag är nöjd.

 
 

Näst på tur var Mano som idag skulle gå milen. Med sällskap tog vi oss runt i ett tempo som var för lågt (!?). Blev besviken för att tempot var så långsamt tills jag insåg att anledningen var ju att han travade långsamt och behagligt idag. Vi kunde trava på i ett sansat tempo, jag hade betslat upp till ett tvådelat baby-pelham idag som funkade ganska bra!

 
Imorgon ska jag till naprapaten igen så då får jag inte rida efteråt och innan hinner jag inte, så hästarna får därför vila imorgon. På onsdag ska Donna gå dubbelrundan med lite tempo och på torsdag ska Mano gå ca 20km. Efter Manos runda på torsdag ska Donna få djupvågsbehandling igen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: