www.EeckisDonna.blogg.se

2017-01-14
22:29:41

ett steg fram och tre tillbaka..

Ovanstående bild visar hur verkligheten faktiskt ser ut!... Trots att man vet att man måste jobba hårt och få bakslag i sin träning kan det vara svårt att hantera. När det gått bra en tid så blir besvikelsen stor när man måste backa tillbaka..
Det var precis vad som hände idag.. Varken Mano eller jag visade oss inte från den vackraste sida på ridhuspasset idag, allt var svårt, ingenting fungerade och det slutade i stora tårar från min sida. Jag har svårt att hantera den mentala biten när det går dåligt. Jag nedvärderar mig själv väldigt hårt och får mig själv att känna mig både värdelös och misslyckad..
Jag kommer att gå på en föreläsning nästa månad om mental träning och känner att jag verkligen behöver hjälp med den biten för att inte ge upp hästarna och dess träning. Och att försöka hålla sig motiverad trots motgångar är inte lätt..  inte alls faktiskt..
Men imorgon är en ny dag och jag ska försöka lägga dagens pass bakom mig och se morgondagen som en ny möjlighet! Hur svårt det än må kännas just nu..
 
I natt ska jag försöka mig på att göra ett träningsschema för de kommande två veckorna i alla fall, även fast jag vet att det kan vara svårt att följa dem när motivationen lyser med sin frånvaro.
 
innerst inne älskar jag ju honom enormt mycket trots allt!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: