www.EeckisDonna.blogg.se

2017-01-19
22:17:20

Härligt med stora pusskalas

Det blev en härlig eftermiddag i stallet idag. Jag & Mano hade stort pusskalas! I förrgår så god natt-pussade jag båda hästarna innan jag stängde stallet och då var det som Mano bad om att få pussas. När jag stod med ryggen mot honom och pussade på Donna så gjorde han likadant bakom mig. Donna har ju puss inlärt sedan många år tillbaka så nu var det Mannes tur att få lära sig nåt nytt. Han är väldigt tacksam att jobba med, för han är väldigt intelligent och jag kommer helt klart fortsätta träna in saker på det här viset med honom och nu är jag bara ännu mer sugen på att klickerträna honom! Och jag har hela tiden tänkt att jag har ju ingenstans att vara eftersom vi inte har någon paddock och i hagen blir vi störda, men så slog det mig idag! Vi har ju Manos "lilla hage" som han stod i när han var skadad. Den är ju inte så himla liten, kanske helt lagom att busa och träna i.
 
 

Efter gosestunden så kom min bästa Sofia för att följa med ut på en tur! Det var sjukt längesen som vi red tillsammans och det var skönt att få hennes sällskap igen. Och Donna var nöjd trots att hon var väldigt pigg och alert. Mano var trevlig att rida idag och jag känner att jag fått en uns energi tillbaka, som jag hoppas stannar kvar tills imorgon också!
Här är Manos ena nya träns:
 
visst blev han väl kanonfin i det? Jag är jättenöjd och nu saknas bara ett rent dressyrträns till Donna, sen har jag nog allt! haha. Jag tycker om materiella saker till hästarna, det går inte att komma ifrån.. och jag tror helt ärligt att 99,9% av alla hästägare där ute känner igen sig? Visst kan man bli lite mer glad av att ha fina och rena saker hänga prydligt till sin eller sina hästar?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: