www.EeckisDonna.blogg.se

2017-01-02
22:58:46

Jag fortsätter att kämpa på!

Trots att jag haft enorm brist på motivation den senaste tiden (som jag dessutom lyckats tjata om gång på gång) så lyckades jag finna en liten bit energi idag!
Jag tror att mycket hade att göra med mitt samvete i grund och botten. Min ena inackordering Pau gottar sig i Brasilien och jag sköter delvis om hennes häst när hon semestrar och har det fantastiskt skönt i värmen, så jag var lite tvungen att ge mig ut och rida på Q. Och då kändes det som om jag ändå var tvungen att motionera hennes häst kunde jag lika gärna ta mina egna också!
Q & jag gav oss ut på en tur, bestämde mig ändå för hönsrundan i blandat tempo (har aldrig ridit ut på den här hästen själv förut heller.), det var uppfriskande och ganska skoj! Det tyckte iaf Q som slängde med galoppombyten och spänstiga ben. Solen sken på oss och det var skönt!
 
När första hästen var riden så tog jag tag i att rida Donna, även hon fick gå samma runda. Vi fokuserade på traven och att försöka kommunicera lite utan att studsa och fara över hela vägen.. jag vann... till slut..
 
Sedan blev det paus med vila och mat innan Mano fick sig en lugn och skön skritt-runda (samma runda tre gånger samma dag) i vintermörkret, fast minus snö då! Snön ska tydligen komma imorgon.. blä..
Mano var väl inte jättepigg innan ridturen direkt:
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: