www.EeckisDonna.blogg.se

2017-01-03
22:51:03

Kanske är det nu det vänder?

Nytt år, nya möjligheter, typiska klyschor skulle man kunna säga men det känns nästan som om det är nu det vänder!

Trots kraftigt snöfall så tog jag mig till ridhuset med Mano idag. Det var dags för honom att få arbeta lite "ordentligt". Jag har jobbat mycket med öppnor och slutor på uteritterna och det gav verkligen utdelning i ridhuset idag!

Mano var så lyhörd och klok!! Han väntade in mig och spelade lyssnande med öronen hela tiden. Känslan är obeskrivlig.

Vi lyckades avverka mycket styrkearbete och lösgörande idag i form av öppnor, slutor, sidoförflyttningar, volter, serpentiner, igångsättningar och till och med bakdelsvändningar. jag är imponerad av oss båda!

I slutet kände jag att jag behövde få in lite trav i detta. Alltid lite riskabelt när det gått så bra innan då det är då som Mano oftast får sina "stress-ryck". Men till och med igångsättningarna till trav var balanserade och sansade. Vi tog ungefär två långsidor i varje varv och han höll sig fint på spåret in mot hörnplaceringarna till och med. Han är ju lite travhäst så att säga, så innan hörn så ställer han sig gärna utåt och lutar inåt i kurvorna, men inte idag och jag är så glad.

Hade inte riktigt huvudet med mig och kom därför inte ihåg att fota något, men det gör ingenting, jag bjuder på en gammal bild på Manomannen istället:

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: