www.EeckisDonna.blogg.se

2017-01-13
23:58:59

lycka & olycka

Jag har försökt att kämpa på med ridningen sedan sist jag skrev här. Jag har bland annat ridit Mano barbacka och skrittat och joggat lite grann på Donna. Det har väl inte känts helt rätt i magen med Donna och hon har blivit ännu mer tjafsig än förr så jag bestämde mig för att boka in tandläkare på henne. Det verkar som något hos henne är besvärat så nu får jag väl ta en sak i taget och utesluta sak för sak... Först massage och rörelse samt tandläkarbesök om 3 veckor sedan får vi se vad jag får fortsätta att utreda.
 
Mano gick ett pass i ridhuset igår igen, det är tur att någonting går bra emellanåt, för annars hade man ju gett upp helt och hållet mellan skurar av otur såsom trasig bil och diverse andra problem. Jag red en del i trav för en gång skull och tränade övergångar och volter i form av 8.an, ganska balanserat måste jag säga! Jag själv fick till en god balans och kunde få Mano emellan skänklarna och med ett stöd i yttertygeln, det var en jätteskillnad mot hur det varit förut! Däremot finns inte orken hos honom och han blev ganska snabbt trött.
 
Idag fick Mano skritta en runda i skogen för att röra ur sig kroppen lite grann och sedan avslutade vi dagen med en skön och gó massage. Mano är så himla tacksam att massera, han visar precis var det är som skönast att bli masserad på, nacken är ett bra ställe:
 
Donna däremot, hon är inte så lätt att massera alla gånger! Igår när jag masserade henne undrade hon vad i helsike jag skulle göra med henne, hon kunde inte alls slappna av, men idag gick det något lättare och hon kunde till och med njuta lite grann (men inte när kameran är på)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: