www.EeckisDonna.blogg.se

2017-03-01
23:05:00

Tung som en sten & lätt som en fjäder

Eftersom Mano har tappat en sko så har jag ju inte kunnat rida ut på honom men igår bestämde jag mig för att ta honom till ridhuset istället. Med tre skor likt askungen fick han gå bort till ridhuset som ligger 10 minuter bort och det är väl tur som attan att han fått så starka och hårda hovar att det knappt märktes av alls!
 
Sofia sällskapade på Donna, de tragglade en stund i ridhuset med diverse halter och volter innan de fann varandras kommunikationsnivå igen. Sofia är en lite "gasig" ryttare som har lätt att hitta gasen på hästar (precis som jag) och hon fick nu traggla ganska hårt för att få till bromsen istället. I slutet av ridpasset såg det riktigt riktigt trevligt ut och Donna rörde sig som den katt hon är hehe.
 
Mano var ganska tung och hård dagen till ära så det tog en stund att få honom sånär lösgjord. En kanonbra övning med volter i "förvänt" varv samt sidoförflyttningar gjorde saken något enklare och han mjuknade efter tid. Arbetade med samlingen (eller sansningen) i traven och fick rida lite övergångar för att få till det. Till slut blev Mano lätt som en fjäder i handen och jag kunde trava en hel långsida utan något alls i handen och med bibehållen form!
Det händer grejer nu ska ni veta!
Idag fick hästarna vila eftersom jag var tvungen att lägga lite kärlek på mina andra hästkrafter, dvs min bil, som krånglat och lagats i veckor... Men imorgon ska den besiktigas och vi håller alla tummar vi har för att den är fit for fight för att dra hästarna till träning på lördag! För då är det dags att ta sig till Gillberga och rida ca 20 km med tempo i sällskap av Sofia med Donna och Åse med Hannibal.
 
På söndag ska hästarna skrittas och då kommer jag ha en ny pilot på en av hästarna. En förhoppning om ett samarbete som vi hoppas går vägen!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: